torsdag 30 oktober 2008

Om jag vore du...



...och inte var tvungen att jobba nu på lördag, skulle jag bege mig till Filmhuset. Klockan 15:30 visas Svenska Ord-doldisen Svenska bilder i Bio Victor, introducerad av Hasse Alfredson himself! Detta som en del av Filmarkivets förnäma jubileumsvecka som pågår för fullt (hela programmet finns här). Det är den enda Svenska ord-film jag inte sett, och den verkar helknasig, ungefär som en av Richard Lesters Beatles-rullar. Fast förhoppningsvis bättre.

Så kan du rapportera till mig sen hur den var och vad Hasse sa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh jag kan inte gå på den och den är fantastisk! Absurd och underbar. kan ingen tvinga ut den på DVD? /Mona

Conan sa...

Jag har Svenska Ord-boxarna men den ingår ju inte där retligt nog! Vi får dra igång en Facebook-grupp. :-)

Anonym sa...

Tack dude, bra tips där. Suveränt underhållande film, och vilket sanslöst tempo! Väl värt att tvingas stressa hem ifrån. Och ja, Hasse fick in en känga emot SF för att den inte finns utgiven. Förhoppningsvis fanns någon där för att få dåligt samvete för det.