måndag 8 september 2008

Gratisläsning



I dagens DN - istället för reklamsladder från Elgiganten och Siba eller ännu en lätt desperat "Flytta till Västerås/Eköping/Örebro!"-reklambilaga - medföljde Sid, en reklamtidning från Pressbyrån som faktiskt var bra mycket roligare än kulturdelen den låg i. Hoppsan. Intervjuer med Lokko, Gradvall, Susanne Ljung, Olle Lidbom och ett antal andra tidskriftsmänniskor och -älskare. Föga otippat är Vanity Fair och New Yorker ständiga favoriter, ännu en påminnelse om att ta tag i de där två - jag köper VF ibland, men orkar oftast bara bläddra.

Men vad är grejen med Entertainment Weekly? Fantastiskt smart och kul tidning - men senaste numret på Press Stop är aldrig mindre än tre veckor gammalt, och då ryker det där med Weekly. Vad göra?

Andra bloggare om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.pressbyran.se/pbweb/pressbyran.nsf/webPressReleases/C4043358C1878669C12574B9004D5F35/$file/L%C4S%20NYA%20SID%20H%C4R.pdf

Bifurkation sa...

Jag läste den också. Gillade avsnittet med typsnittsporr samt intervjun med han bakom Dazed and Confused, Another Magazine (som jag gillar) och Another Man (som jag ska köpa så fort jag hittar den).