måndag 1 september 2008

Tinnitus i hjärtat



bob hunds comebackspelning på Popaganda i lördags var grandios. Thomas Öberg - iförd helvitt med vita armbågslånga damhandskar, vitt pärlhalsband och snygg vit The Riddler-mask - styrde och ställde med kidsen i vanlig ordning. Kärlek i luften, total allsång. Den nya låten, den där han sjöng om "tinnitus i hjärtat", lät riktigt lovande. Ändå var det nåt som hindrade mig från att gå helt bananas av lycka. Kanske var det TÖ:s ständiga självrefererande och nedräkning tills konserten måste ta slut kl 23:00 pga det kommunala regelverket, kanske var det att jag ibland hörde skrålandet från indieungdomen bredvid mig högre än Thomas. Det blev liksom en metakonsert, i väntan på den riktiga konserten. Men i själva verket var det sannolikt svinbra. De spelade ju Allt på ett kort, för satan. Vad är det för fel på mig?

Andra bloggar om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är väldigt avundsjuk på dig! Åhhh om man hade kunnat vara där och njuta av deras musik!

Anonym sa...

I'll tell you what's wrong with you, du går på Bob Hund-spelningar!